"Ketahuilah, sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan senda gurauan, perhiasan dan saling berbangga di antara kamu serta berlumba dalam kekayaan dan anak keturunan, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian (tanaman) itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning menjadi hancur. Dan di akhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keredhaanNya. Dan kehidupan dunia tidak lain hanyalah kesenangan yang palsu." [al-Hadid : 20]

Dunia yang tampak indah
Harta yang mengaburi mata
Hiburan yang makin melekakan
Manusia terus semakin lupa
Aku juga sama-sama alpa


Lidah diucap rindu padamu, 
Hati ku akui sangat ingin bertemu denganmu,
namun aku tidak mampu..
aku tidak berani berhadapan denganmu..
aku sangat malu padamu..

Sungguh aku mahu,
aku ingin melihat wajahmu,
aku ingin menatap wajahmu,
mengucup tanganmu,
mengadu padamu..

Ingin sekali aku mendengar suaramu,
Ingin juga aku berjalan di sampingmu
tiada siapa yang lebih ingin ku temu
hanya dirimu, tetap dirimu,
hanya dirimu yang ku rindu..

Namun diriku hanya aku,
nafsuku sering menggoda aku,
dunia sering mengajak aku,
lalu aku melupakanmu,
terus aku abaikan pesanmu..

Aku sangat malu padamu,
Bukan kerana aku wanita, dirimu lelaki,
Bukan kerana aku tidak pernah bertemu denganmu,
Tetapi kerana betapa banyak khilafku,
Menggunung dosaku leka mengurungku...


Ampuni kami wahai kekasih Allah..
Ampuni kami ya rasulullah..
Ampuni aku ya rasulullah..
Ampunkan aku..
Ampunkan aku..


Walau dirimu telah pergi, aku sentiasa rindu padamu.. 
Aku rindukanmu ya rasulullah..

0 comments:

Post a Comment